Til toppen

Kontakt

Karoline Kristiansens vei 3

0661 Oslo Norway

Postboks 6135 Etterstad 0602 Oslo

Orgnr: 921 250 703 MVA

E-post: Kundeservice@spillvill.no

 

 

Disse betingelsene og vilkårene gjelder for kjøp av varer på spillvill.no til forbruker. Sammen med ordrebekreftelsen utgjør disse salgsbetingelsene avtalegrunnlaget for kjøpet. Forbrukerkjøp reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven.

 

Retur

Det er mulig å returnere varen. Om du ønsker dette så sender du en epost til kundeservice@spillvill.no med ordrenummer og hvilken vare du ønsker å returnere. Da vil vi svare deg med returadresse og annen nødvendig informasjon for retur. Du betaler returporto selv. Forsegling kan ikke være brutt.

 

Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettloven bestemmelser. Angrerett

innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen

mangel ved den og selv om den ikke er levert. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt.

 

Angrerettskjema:

 

Kunde

Kjøper er den som foretar bestillingen.

For å bestille varer i nettbutikken må du opprette en kundekonto. En slik konto kan opprettes ved å trykke «Min side» og deretter «logg inn», eller det kan gjøres i kassen. Registrering krever gyldig epost-adresse.

 

Bestilling

For å bestille varer på Spillvill.no må du være over 18 år og ha en norsk leveringsadresse. Du må også ha en gyldig epost-adresse og mobilnummer. Ordrebekreftelsen skal komme kort tid etter du har foretatt en bestilling til epost-adressen som ble oppgitt. Bestillingen er gyldig når ordrebekreftelsen er mottatt. Ved å foreta en bestilling i nettbutikken godtar du automatisk Spillvills salgsbetingelser.

Se gjerne over ordrebekreftelsen når du mottar den og ta kontakt med oss om noe ser ut til å ikke stemme.

Du kan ikke foreta endringer på din bestilling etter at den er bekreftet. Vil du legge til flere varer må du legge inn en ny bestilling.

Om Spillvill mistenker at din ordre er foretatt i bedrageriøyemed, ulovlig aktivitet eller i uoverstemmelse med salgsbetingelsene forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre.

 

Frakt og levering

Ved kjøp over KR 1000 er det fri frakt. Dersom bestillingen er på under KR 1000 tilkommer det frakt på KR 49.

Legger du inn en bestilling før kl 13.00 mandag til fredag skal vi prøve å pakke og sende varene dine samme ettermiddag. Bestillinger gjort etter kl 13.00 vil bli pakket og sendt påfølgende virkedag.

Alle ordre sendes med Bring fra vårt lager i Våle til ditt nærmeste postkontor eller post i butikk. Det kommer melding fra Bring når pakken er klar for å hentes på ditt utleveringssted. Leveringstid er 1-6 virkedager, dette kommer an på hvor i landet du bor. Vi tar forbehold om noe lenger leveringstid i perioder Bring har mye å gjøre. Oppgitt leveringstid er ikke forpliktende.

Når pakken ankommer ditt utleveringssted har du 14 dager på å hente pakken. Om dette ikke blir gjort går pakken automatisk i retur til Spillvill og det vil tilkomme administrasjonsgebyr på KR 249.

 

Priser og betaling

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet og eventuelle kostnader for frakt vil fremkomme i kjøpsprosessen før man foretar en betaling.

Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og at tekniske feil kan oppstå i handlekurven eller i kassen.

Hos Spillvill kan du kun betale med kort. Det vil komme opp et vindu fra DIBS hvor du må fylle inn noe informasjon, og deretter kan du bruke Visa eller Mastercard for å gjennomføre betalingen. Etter gjennomført betaling vil du få en ordrebekreftelse per epost.

 

Utsolgte varer

Det kan skje at du foretar en bestilling av en vare som akkurat har blitt utsolgt. Ved slike tilfeller tar vi kontakt med deg per epost og oppgir varen det gjelder og gir deg valget mellom å få refundert beløpet for varen det gjelder, eller hvis varen det gjelder er et puslespill kan du velge et annen motiv i samme antall brikker.

 

Reklamasjon

Dersom det oppdages eventuelle feil eller mangler ved en vare ber vi om at du tar kontakt med oss på kundeservice@spillvill.no og oppgir hva disse er innen rimelig tid. Ved godkjent reklamasjon kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, ny vare, avslag eller pengene tilbake.

Om reklamasjonen din blir godkjent og produktet må sendes i retur til oss skal vi stå for returkostnaden.

Reklamasjonsretten dekker ikke problemer som oppstår på grunn av vanlig slitasje, feil bruk eller montering. Det gjelder heller ikke ved endring av produktets funksjon, ombygging eller oppgradering.

Ikke send reklamasjon til oss i retur før du har tatt kontakt med kundeservice!

 

Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år.

Garanti på alle produktene følger produsentens garanti. Denne er normalt minst 1 år. Produsenten garanterer for produktets funksjonsdyktighet i garantitiden. Garantien dekker normalt ikke feil som skyldes uforsvarlig eller utilsiktet bruk, ytre påvirkninger eller mangelfullt vedlikehold. Garantien innbefatter normalt ikke deler til produkter hvis den normale levetid er kortere enn den oppgitte garantitiden. Garantien dekker kun selve produktet, ikke eventuelle tilleggsprodukter eller informasjon som kjøperen har tilført produktet.

Ved garantireklamasjon tar du kontakt med vår kundeservice, og i de fleste tilfeller ber vi om å få tilsendt en kort film eller bilder som kan dokumentere feilen. De fleste reklamasjonssaker ferdigbehandles per e-post, men i enkelte tilfeller ber vi om å få den defekte varen i retur, men dette avklares da på forhånd.

Dersom du søker generell informasjon eller nøytrale råd vil vi anbefale ditt lokale Forbrukerråd.

 

Personvern

Vi i Spillvill tar personvern seriøst og følger til enhver tid gjeldene regler for behandling av personopplysninger gitt i personopplysningsloven og personvernforordningen (GDPR). Formålet med følgende informasjon er å gi deg som kunde en oversikt over hvilken informasjon som samles og hva den brukes til.

 

Hvilken informasjon samles inn?

Vi samler inn e-post, IP-adresse, navn, adresse og telefonnummer for å kunne levere varene og for å kunne kontakte deg dersom det trengs i forbindelse med din ordre. Du kan velge om DIBS skal lagre din kortinformasjon til senere kjøp, men vi lagrer ikke din kortinformasjon i nettbutikken. Mer informasjon om dette kan du finne på DIBS sine hjemmesider.